Terug naar de Filippijnen!

31 oktober 2015 - Enschede, Nederland

Hallo Allemaal,

Een droom van mij, iets waar ik al sinds mijn terugkomst van de Filippijnen naar uitkijk, komt in vervulling. Morgen zal ik samen met mijn moeder terug gaan naar de Filippijnen, terug naar Bahay Aurora waar ze mijn hart gestolen hebben. Ik was zo ontzettend onder de indruk van mijn verblijf aldaar, dat ik altijd nauw betrokken ben gebleven bij deze stichting. Ik heb zo ontzettend veel respect voor Herke en Arleen, wat zij daar betekenen voor de kansarme kinderen en vind het geweldig dat ik ook mijn steentje daaraan bij kan dragen.

Morgen vertrekken we vroeg in de ochtend richting Dusseldorf Airport, vanwaar we om 12.30 uur vliegen richting Beijing. Beijing is de hoofdstand van China en een van de dichtbevolkste steden ter wereld. In 2013 woonden hier ruim 21 miljoen en was het daarmee de derde grootste stad. Hier hebben we een stop-over van veertien en een half uur, in die tijd hopen we een kleine indruk te krijgen van wat deze inmens grote metropool te bieden heeft. We landen ’s ochtends rond 5.30 uur op Beijing Capital International Airport, vorig jaar de op tweede drukste luchthaven ter wereld met ruim 86 miljoen passagiers en is ruim 1400 hectare groot.

Okee... als ik dit nu zo lees krijg ik het spontaan benauwd, zullen we in die 14 uur überhaubt de uitgang vinden tussen al die krioelende chinezen? Laat staan de juiste uitgang en dan ook nog de juiste trein richting het nog veel drukkere centrum? Nou we zullen zien... ik zal jullie het laten weten in het volgende reisverslag.

Tijdens deze stop-over hopen we ook nog een bezoek te kunnen brengen aan de Chinese Muur in Badaling, echter zal dit wel een uitdaging worden met het openbaar vervoer en we moeten natuurlijk niet onze vervolgvlucht missen, maar ja een reis zonder risico’s is natuurlijk ook saai :P. Op de terugweg hebben we weer een stop-over in Beijing, dan willen we graag een kijkje nemen op het Tian’anmen Guangchang, ook wel het Plein van de Hemelse Vrede genoemd. Dit facinerende plein door zijn immense omvang staat bekend als symbool van de roep om democratie en mensenrechten.

Ik heb vooral enorm veel zin om weer naar de Foundation te gaan en alles wat we tijdens onze lange reis extra kunnen meepikken is mooi meegenomen, maar bijzaak. De laatste weken heb ik diverse giften en cadeaus mogen ontvangen van familie, vrienden, collega’s, E.H.BO. Ootmarsum en buren, waarvoor ONTZETTEND DANK! Elke euro wordt ontzettend goed besteed en komt alleen ten goede aan de kinderen in Bahay Aurora.

De laatste spulletjes worden ingepakt waaronder veel pleisters, verbanden en compressen en dan op tijd naar bed want we moeten er morgen weer heel vroeg uit! Ojee... het was de bedoeling om een kort verslagje te schrijven maar al met al is het toch weer een heel verhaal geworden.  Tot snel!

1. Rianne:
    31 oktober 2015
    Hele goede reis en veel plezier!!
  2. Marian:
    1 november 2015
    Wat goed van jullie. Alle respect! Heel goede reis en veel succes. Geniet ervan, van harte gegund.
  3. Edna van der veer:
    1 november 2015
    Wat leuk stephanie. Kids worden zeker blij je weer te zien. Heel veel plezier! Het wordt ook heel spannen voor je moeder
  4. Ans Bruns:
    Heel veel plezier samen.
  5. Annoniempje:
    1 november 2015
    Haha je maakt het wel lekker spannend in Beijing! Ik hoop dat je wat slaap kunt pakken in het vliegtuig voor je de CC, chinese chaos, in gaat! Liefs vanuit Demter! Ok ok misschien toch niet zo anoniemm haha!
  6. Manon Dollenkamp:
    2 november 2015
    Hoi Stephanie, want ontzettend leuk voor je dat je dit gaat doen. Heel veel plezier samen met je mams! en geniet er samen van! Super leuk!
  7. Gerda van Olffen:
    2 november 2015
    Hé die Stephanie, wat een enorme verrassing weer een reisverhaal ,van/naar de Filipijnen ,van je te lezen!! Echt verrast hoor. Je dóet het dan toch maar: jij laat zien: "wat je kunt dromen,kun je ook doen"Heel veel respect voor je manier van in het leven staan en ben erg blij voor je dat je je hart volgt! Veel energie en geluk voor je!Hartegroet Gerda
  8. Paulien:
    2 november 2015
    Stephanie en Wilma. Veel plezier en je weet verre doelen bereik je beter samen. Groetjes Paulien