Het komt nu wel heel dichtbij!

18 september 2012 - Ootmarsum, Nederland

Hallo allemaal!

Nog zes nachtjes slapen en dan is de grote dag aangebroken, ik zal maandag de 24ste om 14.00 uur  vanaf Schiphol vertrekken naar de Filipijnen. Ik heb een tussenlanding in Hong Kong, waar ik na elf uur vliegen,  twee uur aan de grond zal staan. Daarna zal ik mijn reis vervolgen richting Manila (ongeveer twee uur vliegen) waar ik om 11.15 uur zal landen ( 5.15 uur Nederlandse tijd ). Ik zal bij het vliegveld opgehaald worden en zal dan nog ongeveer twee a drie uur moeten reizen om op mijn plaats van bestemming aan te komen.

Gelukkig heb ik mijn visum ook op tijd kunnen regelen, al was dat niet zo makkelijk. Hiervoor moest ik met de verschillende documenten persoonlijk naar de Filipijnse ambassade in Den Haag. Ik dacht prima voorbereid te zijn, maar zo makkelijk bleek het niet te gaan. We hebben meer dan drie  uur gewacht/gepraat/getelefoneerd, maar uiteindelijk kreeg ik de toestemming. (Wat een opluchting!)

Daarnaast heb ik inmiddels al heel wat spullen bij elkaar gesprokkeld om mee te nemen, zoals speelgoed, pleisters en kinderschoenen. Ook heb ik inmiddels al een leuk bedrag bij elkaar om daar te kunnen besteden, allemaal heel erg bedankt hiervoor!

Tot de volgende keer!

Liefs Stephanie